tirsdag 3. august 2010

Trøtt, trøtt, trøtt og trøtt!!

Første arbdag gikk bra den. Delig å være en plass der man kan lukke øynene baki nakken, senke skuldrene og bare være der, bare gjøre ting, uten å være mor, uten å være hushjelpa, vaskedama, osv osv...
En helt annen plass der ingenting, i allefall nesten, av det som er i hjemmelivet, er til stede!
En plass man er en annen! Altså, man er seg selv, men i jobbrollen! Fantastisk!!!

Men stuuuptrøtt da jeg kom hjem ja, og i dag har jeg vært rimelig trøtt og lei hele dagen... Tror nok ikke depresjonen er noe bedre, men på jobb har den ikke noen plass, så der merkes den ikke...
Kan det stemme tro? At man bare er deprimert hjemme? Der er bare der man føler seg udugelig og sliten? Ikke vet jeg, jeg vet egentlig velgdig lite for tiden, merker jeg slutter å bry meg om enkelte ting, ting jeg kan lukke øynene for lar jeg være å bry meg om. Så slipper jeg å bekymre meg for mere enn det jeg må face i hverdagen min.

Kan nevnte et eksempel, som jeg har nevnt før, mamma, henne har jeg snakket meg på tlf en gang etter hun var her. Ikke ofte, hun klager ikke, og jeg velger å ikke tenke på den saken....
Det henger nok flere slike saker i lufta her og der, men når jeg slipper å se dem så trenger jeg heller ikke bry tiden min med å tenke på dem...

Så når en god dag dukker opp i ny og ne tar jeg frem gelmte saker, og trør til! På søndag feks, skrudde vi opp slukene på badet. Vask, badekar og dusj. Måtte ha hjelp fra sambo da, men skrubbet og vasket alle rør, og nå skinner slukene, og rørene er frie for hår og annet dritt!
Deilig følelse å få gjort noe sånnt, men før det er gjort er det en fæl tanke å gå å tenke at man burde gjort, skulla tatt tak i osv...

Derfor er mitt råd for dagen, ikke gå å tenk på alt en skulle ha gjort, burde har gjort, ting alle andre gjør, mamma alltid gjorde! Det er da man blir sliten!!

Jeg har endel sånne prosjekter, ikke lett å ikke tenke på dem, men jeg prøver hardt!
Har ei lita bok de kan skrives opp i, ei liste... Og en dag jeg våkner og kjenner; dette er dagen!:) Tar jeg frem lista, også velger jeg en ting! Det er sånn jeg må gjøre det nå!
Jeg kan ikke legge meg på kvelden og tenke; om jeg har en god dag i morgen, skal jeg gjøre ditt og datt. Også våkner jeg til en elendig dag, og tenker; akk, jeg får ikke gjort noe i dag heller!

Tenk alltid på alt du har gjort, ikke på det du ikke fikk gjort! :)

1 kommentar:

  1. Kan ikke si annet enn takk!!!
    Dette tipset skal jeg virkelig ta med meg =)

    Hilsen trofast leser ;-)

    SvarSlett