fredag 20. august 2010

Enda en jobbuke over!

Ser nå at jeg har glemt en viktig detalje i forrige innlegg; Sambo er det som skal gå til neste psykologtime.. Bare sånn at det var oppklart:)

Men, nå er det altså fredags kveld, jeg har lagt meg i senga og nå er enda en arbeidsuke over! Deilig!! For det første er det faktisk deilig å endelig ha fått tilbake følelsen av helg!! Etter tre år med bare fri mister man gelden av å endelig ha fri! Så det er godt!
Det går bare bedre og bedre på jobb! Kroppen tåler det bedre, jeg kjenner rygg, bekken, nakke og skuldre allerede har blitt sterkere, og tåler bedre å jobbe! Til nå har jeg jobber annenhver dag, hele dager. Neste uke skal jeg gå over til å jobbe hver dag og kortere dager. Etter anbefaling fra manuell terapauten. Jeg jobber fortsatt bare 50%, så neste uker blir det en dag fri og fore halve dager! Når jeg nå bare jobber halve dager, skal kroppen kunne klare å sykle til og fra jobb. Jeg lovte å trappe forsiktig opp, så må ta meg selv i nakkeskinnet og dra ut på sykkeltur i mårra og på søndag... Så sier vi det er nok opptrapping før jobb igjen på mandag! 11 km til jobb, og rimelig flatt, så det skal gå bra:) Gleder meg til å få dette inn som en ny rutine, og kjenne på følelesen av å mestre noe jeg lenge har øsnket å få til!!

Denne uka har det også vært starten på nytt barnehageår! Og nå er lillebror også barnehagegutt blitt! Det er litt rart, men kjenner det gjør oss begge voksne godt! Jeg får vært på jobb og brukt hodet på andre ting enn hjemmesysler, og han får gjort mye med huset hjemme, uten å måtte tenke på at han kun har tiden da minsten sover! Så nå går ting mye fortere fremmover her, sambo blir lettere til sinns av dette, og når vi begge har fått brukt dagen på andre ting enn ungene så har vi en drøss med overskudd til dem på ettermiddagene og legging. Og det er godt!! :)

Med andre ord er vi alle mann godt i gang med en ny opptur!! Og det er litt tryggere denne gangen, for nå er det mye som er kommet noen steg videre... Barna i barnehage, jeg i jobb, sambo og jeg har det lettere sammen og andre postive ting vi har sett frem til lenge begynner å nærme seg enda mere!
Det er langt i fra bra, men helt bra er det ingen som har det, så det strever vi ikke etter lengre, ikke som før i allefall! Perfeksjonister kan man være på jobb, ikke hjemme, da kommer man aldri i mål!!

Og til dere som ikke er klar over det; her er følgende sannheter:

- Ingen par har det godt sammen heeele tiden, småbarnsperioden er en tøff tid!
- Ingen har det ryddigt hver dag, et kjøkkengulv skal ha litt smuler her og der;)
- Middagsmaten kan ikke komme på bordet hver dag klokka fire, det blir bare stress!!
- Man kan ikke ha tid til alt og alle, man må prioritere. Og søvn er det aller viktigste å prioritere!

1 kommentar:

  1. Helt fantastisk å lese dette innlegget!!! Det kommer seg sakte men sikkert nå.
    Når denne kneika er over, er nok forholdet og ALT styrket maksimalt, så dere vil leve lykkelig i alle dager =)
    Såååå stolt av deg, JENTA MI!!!!!!! <3

    SvarSlett