mandag 5. juli 2010

Mandag - 4 dager til de kommer hjem

Jeg er fortsatt syk, og har jeg sovet svært dårlig de to siste nettene pga bihulesmerter, så nå er time til lege bestillt. Så får vi se om det er noe som kan kurreres med antibiotika eller om det er noe virusdritt som jeg bare må klare å bli frisk av på egenhånd...
Tett i skallen, hodeverk, slimete neddover halsen, og slapp... Liker ikke å være syk, det passer aldri, og akkurat nå, når jeg skal kose meg hjemme alene passer det i allefall ikke bra!!

Så nå ligger jeg i senga oppe på loftet og hører det skures og skrubbes nede på kjøkkenet:) Vaskedama er her i dag! Og det er med god samvittighet hun får penger etter utført jobb! Skulle ønske jeg fikk henne til komme å vaske lenge før jeg tok skrittet! Det er liksom en bøyg det å anskaffe seg vaskehjelp. Vaske huseet sitt må man vel klare selv? Ja, man klarer det nok selv, det er bare det at om man har vaskehjelp så klarer man så mye annet i stede:) Og når huset er skinnende rent, så blir man så lettere til sinns og nesten litt rusa på lykke! Hehe, hørtes litt sært ut! Men det er godt med rent og pent hus!!

Ellers så føler jeg enda at denne depresjonen slipper litt taket. Uten at jeg vet hvorfor, men alenetid og mye mere sammenhengende søvn og rom for å pleie meg selv de siste dagene har sikkert gjort meg godt! Selv om jeg er syk! Så håper jeg det er en permantent bedring, og at ikke alt faller tilbake slik det har vært når huset blir fullt opp igjen på torsdag! Og Mamma kommer på besøk på fredag og blir ei uke....

Tror det skal gå bra, nå har jeg jo faste leggetider å forholde meg til, og jeg har gitt Mamma beskjed om at hun skal ha ansvaret for å lage middag hver dag! Så da har jeg egentlig bare meg selv å forholde meg til sånn i bunn og grunn... Både sambo og Mamma vil ta seg av de små, og jeg kan leke med de eller finne på kjekke ting når JEG vil og føler for. Det er jo dette psykologen har anbefalt meg å gjøre. Sånn at jeg får fjernet disse negative følelsene jeg får når jeg har med ungene å gjøre...

Så håper jeg og tror at denne uka alene, og at jeg er helt konsekvent uka etter vil bære frukter! Jeg må i allefall ha troa!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar